Weg Wind. - Reisverslag uit Dunmore, Ierland van frisonne - WaarBenJij.nu Weg Wind. - Reisverslag uit Dunmore, Ierland van frisonne - WaarBenJij.nu

Weg Wind.

Door: Maaike

12 Juli 2005 | Ierland, Dunmore

Willem Wees Welkom, Want Waarschijnlijk Weet Willem Wanneer, Waar en Waarom Woensdag de Warme Westenwind Woest Wil Waaien, Waardoor Wij Wapstra’s Werkelijk Weer de Watersporters Worden, die We Weliswaar op Woelige Wateren, Wis en Waarachtig Wel Waren.
Na slechts een paar uur wind restte een spiegelgladde zee, dus 80 zeemijl tuffen op de motor en liggen lezen en luieren in de zon. Tot tijdens zonsondergang, vlakbij een vreemde warreling in het water mijn aandacht trok, en tot mijn schrik opeens een walvis bovenkwam. We waren meteen weer helemaal bij de les. Dit was ook wel nodig om rond middernacht Howth aan te lopen. Howth is een gezellige badplaats van Dublin, de stad waar we dit weekend van hebben genoten in warm en windstil weer. Alhoewel de derde hoofdstad in een week tijd, wist ook Dublin ons te boeien. Zaterdag hebben we te voet het drukke centrum doorkruist. Natuurlijk naar het Trinity College, de universiteit, het al daar te bezichtigen book of Kells, monnikenwerk uit 800, hebben we gelaten voor wat het was, net als andere musea. We wilden buiten zijn. In Stephen’s Green, een park omringt door Georgian huizen met hun opvallende entrees, lopen langs de Liffey, de rivier waaraan Dublin is gebouwd, Temple Bar, een trendy wijk en de sfeer proeven in de winkelstraten met vele straatartiesten. Zondag zijn we weer met de trein, maar nu met de fietsjes mee, naar Dublin gegaan. Dwars door de stad langs de rivier naar het Phoenix Park, Europa’s grootste stadspark, gefietst. Daar hebben we o.a. een polowedstrijd meegemaakt. Eerst al de voorbereidingen gevolgd, en dan 10 paarden in het veld, bereden door 8 spelers en 2 scheidsrechters. Het is spectaculair om te zien hoe vanaf de paarden met lange “stokken” een “balletje”ver weg wordt geslagen en de onderlinge strijd tussen paarden en ruiters om doelpunten, te volgen.

’s Avonds hebben we in de kuip gezellig geborreld met Dick en Anita, de bemanning van het eerste Nederlandse zeiljacht dat we tegenkwamen. Dit zijn pas echte vertrekkers. Zij gaan binnenkort oversteken naar Spanje, en dan verder en verder de oceanen over, voor onbepaalde tijd. Ze hebben een website die we zeker zullen volgen nl. www.kindofblue.info
Het is maandag 11 juli, heel warm en nog steeds windstil. Ed is naar de kapper en de kans is groot dat we straks om 14.00uur met de stroom mee vertrekken naar Arklow. Daar aangekomen hebben we de 24uurs opening van de supermarkt benut door ’s nachts om 12 uur boodschappen te doen, even te slapen en om 3.30uur op te staan om de stroom weer op te pakken. Dit wordt beloond door een fraaie zonsopgang voor Ed, want ik duik snel weer in bed. Ook vandaag, dinsdag 12 juli weer geen wind. Willem is al in Ierland en probeert ons in te halen, het is nu de kapitein zijn beurt om te slapen en aan mij om te genieten van zon, blauw, de vage kustlijn van Ierland en af en toe dolfijnen en zeehonden om me heen.
Foto's:Polospelers,Georgian huizen.

• 18 Juli 2005 - 12:23

Dick En Anita:

Hoi Maaike en Ed,

Inmiddels is er wind zat! Wij vonden de avond bij jullie in de kuip heel gezellig en wensen jullie nog een heel plezierige vakantie toe. Met een lopend windje uiteraard,

groetjes van de Crew van de Kind of Blue.

• 21 Juli 2005 - 05:49

Hinke:

Hallo Ed en Maaike
    Hier in Nederland is het echt HERFSTweer. Regen en harde wind. Mooi zeilweer, maar wíj hebben er niets aan.Vandaag ga ik een dagje met Afke Nynke naar Alkmaar te shoppen. We kunnen daar vast niet op terras zitten vandaag, maar dat mag de pret niet drukken. Jolanda is afgelopen weekend met vakantie gegaan. Klaas en ik mogen nog ruim twee weekjes. We tellen af...

groetjes