Met de Sytsma's - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van frisonne - WaarBenJij.nu Met de Sytsma's - Reisverslag uit Oban, Verenigd Koninkrijk van frisonne - WaarBenJij.nu

Met de Sytsma's

Door: Maaike

07 Juni 2005 | Verenigd Koninkrijk, Oban

Na een prima reis, weliswaar in de regen kwamen Klaas en Fenny zaterdagavond precies op tijd 19.15uur met de bus aan. Proost! Na een eerste whisky op een fijne vakantie, vielen al snel hun oogjes dicht en snaveltjes toe. Zondag, het laatste kanaaltraject, 15 sluizen, waaronder de bekende Neptune Staircase. Handig voor ons met extra bemanning aan de landvasten. De volgende ochtend om 7 uur op, in stralend mooi weer naar de Hebriden. Voor de wind, stroom mee, met een steeds kleiner wordende Ben Nevis, waarop een laatste restje sneeuw, achter ons. We genieten met elkaar van de schitterende omgeving van het Loch Linnhe en natuurlijk van die heerlijke zon. Ook vandaag (dinsdag), op het eilandje Kerrera bij Oban, profiteren we van het hogedrukgebied over dit deel van Schotland. Voor het eerst in deze vakantie hebben we buiten ontbeten. Gisteren zijn we met een veerbootje overgegaan om Oban te bezoeken. Een levendig stadje, waar we in een van de oude pubs, uit 1790, wat hebben gedronken. Nu om 11 uur dinsdagochtend haalt de wind aan uit ZW, een prima richting voor ons om straks naar Tobermory te vertrekken.
Foto's:Klaas en Fenny,Vaderdag,Kado-unisex in de pub Oban, Ben Nevis.

• 07 Juni 2005 - 18:16

Ab En Jenny:

Blijft leuk om jullie verhalen te lezen. We volgen de route ook wat op onze kaart. De verbouwing loopt voorspoedig en de verhuisplannen gaan volgens planning door. We kunnen alleen niet inschatten of we direct daarna met vakantie kunnen/willen. We laten dat natuurlijk direct weten. Vooralsnog houden we het erop, dat we naar Schotland gaan.
    Goede vaart verder en geniet van alle moois.
    Heel veel groeten.

• 07 Juni 2005 - 18:46

Beitske:

Dag Ed en Maaike, bij Rina lees ik jullie berichten, leuk om mee te lezen en te genieten van jullie belevenissen. Het oma worden laat nog even op zich wachten, fijne reis en ik lees jullie weer. Ed en Maaike ook ik geniet even mee dat gebied is mij niet onbekend. De Hebriden heeft heerlijke whisky, groet Rina en Wap waar is je snor

• 09 Juni 2005 - 07:25

Hinke:

heel veel plezier en gezelligheid met z'n vieren.

• 10 Juni 2005 - 14:10

Fred En Marijke Vogt:

Hallo Maaike en Ed,

Eindelijk hebben we jullie dan. Het lukte maar steeds niet om jullie op de PC te krijgen. We zitten echt met plezier te kijken, wat zullen jullie genieten.
    Wij zijn net terug uit Duitsland, maar dat is natuurlijk andere koek, toch wel lekker, hoor.
    Ik kreeg jullie adres van Lennie. Nu we blijven jullie volgen al hebben jullie over belangstelling niet te klagen.
    Goede vaart.

• 11 Juni 2005 - 11:28

Rinske Sinnema:

11 juni 2005
    Dag beste Ed en Maaike,
    Ik lees jullie verhalen bij martha en ook via mijn eigen computer. Het is leuk om jullie belevenissen op deze manier te volgen, het genieten straalt er af. Harriette en ik wonen op dit moment met z'n tweetjes. De reden is jullie wel duidelijk, het is op dit moment niet een situatie om naar huis te schrijven. Verder proberen we ons hoofd er bij te houden. Zoals het nu staat is het Harriette gelukt om op korte termijn haar Havo diploma in ontvangst te nemen. In de zomervakantie gaat ze 5 weken naar Frankrijk om in een Hotel te werken, bij een opa zegger van Abe Gerlsma. Zoals het nu staat ga ik Harriette in Frankrijk brengen, met Eurolines, ik knoop hier dan een kampeerweek achteraan. Maaike ik wil jou alvast feliciteren met je verjaardag op 14 juni a.s. maak er iets leus van! Verder wens ik jullie hierbij een goede vaart, veel plezier en gezelligheid!
    Oant sjen Rinske en Harriette.

• 11 Juni 2005 - 19:18

Lenny:

Hallo zeezwalkers! Leuk om te horen dat jullie zo nu en dan ook van het land kunnen genieten. Spannend al die sluizen! Bedankt voor jullie kaart uit Loch Ness. Prachtig dat kasteel. Hebben jullie daar ook zo genoten van al die gekke Britten en al die heisa om dat monster? Zelf ben ik een paar dagen op stap geweest naar het westen. Een vriendin en zus bezocht en wat cultuur gesnoven in Rotterdam bij het Boymans van B. museum [Dali, geweldig en bizar]en de Kunsthal met Willem de Kooning.Heerlijk op een terras mensen gekeken.Prachtig al die culturen die langs komen paraderen. Het leeft en bruist daar wel! Een heel verschil met de bedaarde Friezen hier.Hoe zijn de Schotten? Hebben jullie al veel mannen in rokjes gezien? Wanneer krijgen we Ed te zien in zijn nieuwe rok achter het roer? Nu de zon gaat schijnen en het wat warmer wordt, wordt het er wel weer voor! Gezellig dat jullie vrienden over hebben. Wij kijken uit naar het volgende bericht! Goede vaart en veel plezier. groetjes ook van Harry.

• 11 Juni 2005 - 21:09

Willy En Riekje:

Hallo Maaike en Ed

Vanmorgen genoten tijdens het lezen van jullie reisverhalen/foto’s.
    Geweldig! Een prachtige site .
    Maaike, de competitie is afgelopen. We hebben je tennistalent en gezelligheid gemist.
    We zijn op de 4e plaats geëindigd. .
    Ons etentje was dit jaar in de Jonker Sikke te Jellum.(Henriétte, Sofie, Hanneke, Jannie Meyer, Riekje Witteveen en ondergetekende). Een foto van deze avond wordt later toegestuurd ).
    Volgend jaar rekenen we weer op je . Afgesproken?
    Ed en Maaike, nog een hele fijne tijd op de Frisonne. We blijven jullie volgen .
    Groeten van Willy en Riekje van Balen

• 14 Juni 2005 - 07:38

Baronnekes:

Van harte met je verjaardag
    en nog vele jaren
    wij proosten er een op jou

• 14 Juni 2005 - 08:03

Cees En Ingrid:

Maaike van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We zullen er een borrel op nemen. Hier gaat alles prima, het weekend naar Terschelling op speciaal verzoek van Sipco. Hij wil graag naar het Oerol. Herman en Hinke zijn bijna in Stockholm en hebben veel bekijks met hun schip.
    Goede reis verder en we lezen de avonturen wel via je mooie site!

• 14 Juni 2005 - 12:05

Harry En Lenny:

Hallo jarige Job, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Wij wensen jou en Ed samen nog veel gezonde jaren toe! Pak maar even een goede fles uit jullie scheepskelder.
    PROOST! groetjes.

• 14 Juni 2005 - 14:14

Niek En Tineke:

hallo Maaike en natuurlijk Ed, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en vooral doorgaan met genieten. Wij zijn net een weekje terug uit Curacao en nu we die "koude" verhalen lezen van jullie verlangen we terug naar die heerlijke warme sfeer van de Tropen. We weten echter hoe mooi Schotland is en hebben ook verschillende plaatsen waar jullie geweest zijn zelf ooit ook bezocht. Heel veel goeds en een fijne tijd samen. Hoe is het met de wijnvoorraad? hart gr en behouden vaart.

• 14 Juni 2005 - 14:20

Niek En Tineke:

Oeps we lezen nu pas goed "Terug in de tijd"....Fantastisch h`e die CD! Het is zo belangrijk om het geluid van de stilte te horen. Oeps onze jongste technische spruit is hier verantwoordelijk voor en is hier vast niet blij mee. Gelukkig hadden jullie nog een paar CD's veel luisterplezier.

• 14 Juni 2005 - 18:38

Anne Namens Mevrouw Koopmans:

Mam, namens mevrouw koopmans van harte gefeliciteerd!

(Mevrouw Koopmans belde net en vroeg of ik haar felicitaties even aan je door wilde geven.)

• 14 Juni 2005 - 18:55

Anneke:

Maaike, gefeliciteerd met je verjaardag!

• 14 Juni 2005 - 19:39

Hinke:

Maaike, fan herte lokwinske mei dyn jierdei en noch in hiel protte jierren yn sounens!!!!
    De zoenen, voor jou bedoeld, heb ik vanavond bij jullie Anne gebracht.
    Ik had haar al eens eerder gesproken en dan zie je toch even iets van jullie (vooral Maaike, sorry Ed).
    Ik heb je overheerlijke eigengebakken appeltaart gemist, deze is altijd zo lekker, maar ik ga vanavond nog op je/jullie toasten.
    Wat lief van Ed dat hij de boot voor je had versierd, ik had de koffiekamer versierd, maar je kwam niet......
    oan't hearens.

• 14 Juni 2005 - 20:21

Johan En Thea:

Hallo Ed en Maaike,
    " Better let as net"
    Maaike van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel jaren in goede gezondheid.Dit is natuurlijk een aparte verjaardag, want na 29 sluizen en 10 bruggen jarig worden is indrukwekkend.Volgens ons zijn jullie nu al "wereldkampioen"van Frieland na deze 6 weken.
    Het spijt ons dat wij vanavond niet op visite kunnen komen, maar wij wensen jullie een hele fijne avond, mooi weer en een goede vaart

• 15 Juni 2005 - 17:59

Tjerk En Harmanna:

Prachtig om jullie reisverslagen te volgen. De foto's maken het helemaal af. Misschien wil Dingeman het in boekvorm uitgeven. Neem maar vast een scotch op de royalties. Nog veel plezier,goede wind en zonnige perioden.

• 16 Juni 2005 - 17:08

Carolien:

hallo oom en tante!

what a wee trip maken jullie zeg! ik kreeg de link van mama (die nu met papa en klaas en mintsje onderweg is naar de dolomieten); echt heerlijk die verhalen en die foto's! wat is de lekkerste whisky tot nu toe?

groeten uit utereg,